Český tým vyvíjí AI aplikaci, která zjednodušuje přípravu pro tisíce vyučujících

Rozvoj umělé inteligence proměňuje práci vyučujících. Ti mohou využívat různé nástroje pro přípravu i obohacení výuky. V České republice už více než 22 000 vyučujících pracuje s aplikací ScioBot. Tato webová aplikace pro učitele základních a středních škol přináší snadnou a rychlou cestu k efektivní přípravě na vyučování, včetně aktivit pro žáky. Učení totiž dnes není jen sezení v lavicích. Je to také zapojování žáků do aktivit, skupinová spolupráce a projekty. I na to se autoři aplikace soustředí.

Umělá inteligence je budoucnost vzdělávání

Podle nejnovějších průzkumů čtvrtina učitelů a učitelek experimentuje s umělou inteligencí při přípravě vyučovacích materiálů. ScioBot rozšiřuje možnosti využití AI ve školách a přináší tuzemským učitelům snadný přístup k moderním technologiím. ScioBot je určen pro české školy a pro všechny učitele, kteří chtějí zlepšit kvalitu svých příprav a přinést do výuky moderní trendy.

„Baví mě, když při předvádění ScioBota učitelům někdy zaslechnu: „Ty jo, to je dobrý, to by mě nenapadlo!” V tu chvíli si vždycky uvědomím, jak umělá inteligence, ScioBot nevyjímaje, může oživit vzdělávací proces. Nabízí postupy, neotřelé kombinace či metody, které mohou inspirovat i velmi zkušené a kreativní pedagogy k překročení hranic zaběhnuté rutiny,“ říká Andrej Novik, učitel, lektor a jeden z předních odborníků na AI ve vzdělávání ze společnosti SCIO.

Snadná a rychlá příprava na výuku

ScioBot se vyznačuje jednoduchým a intuitivním ovládáním. Učiteli stačí zadat téma hodiny a třídu, ve které chce vyučovat. Během několika minut se ScioBot postará o návrh kompletní přípravy včetně cílů hodiny, klíčových bodů a aktivit pro žáky.
„ScioBot je navržen tak, aby naplnil potřeby českých učitelů a pedagogů. Naším cílem je usnadnit jim práci a podpořit inovativní přístupy ve vzdělávání. Každý vyučující se může během pár minut připravit na hodinu ve spolupráci s umělou inteligencí, což je zásadní změna ve způsobu, jakým se připravit na výuku,“ vysvětluje Lucie Harmáčková, která se na vývoji aplikace podílí.

Během posledního roku dokázal tým, který za ScioBotem stojí, aplikaci vylepšit o mnoho nových funkcí. Učitelé mohou využívat klíčové body hodiny, skupinové i individuální aktivity pro žáky, matematické vzorce zapsané pomocí LaTeXu nebo editor molekul. Nechybí ani zpětná vazba od žáků, navržená tak, aby si každý vyučující mohl přípravu upravit dle potřeb své třídy. Přípravy obsahují nejen text, ale také ilustrační obrázky, odkazy na renomované zdroje a další inspiraci, jako jsou odkazy na videa nebo poslechy.

ScioBot je navíc zdarma. Školy se mohou jednoduše zaregistrovat a díky tomu mají přístup k neomezenému počtu příprav pro všechny své vyučující. Pokud se učitelé chtějí o přípravy podělit s kolegy a kolegyněmi, mohou přípravy vytvořené v aplikaci ScioBot sdílet s ostatními, a podpořit tak vzájemnou spolupráci.

Rychle se připravit na suplování

ScioBot se těší velké oblibě nejen mezi začínajícími učiteli, ale také mezi těmi, kdo chtějí reagovat na aktuální témata v rámci výuky nebo suplují v hodinách svých kolegů a kolegyň. Učitelé oceňují úsporu času a rozmanitost metod a aktivit, které ScioBot nabízí. Společnost Scio aplikaci neustále vyvíjí, přidává nové funkce a zlepšuje uživatelské rozhraní. I proto s ní pracují stovky škol z celé České republiky.

Vzhledem k rychlému pokroku v oblasti technologií a umělé inteligence očekáváme, že ScioBot bude nadále přinášet inovace a stane se praktickým pomocníkem pro mnoho tuzemských škol a vyučujících.